Giełdy zleceń sposobem na klientów?



Firm projektujących strony www jest bardzo dużo – od najmniejszych, jednoosobowych, po całkiem duże. I każda musi się z czegoś utrzymać. Najprostszą drogą do pozyskania klienta jest reklama w internecie. Zwykłe ogłoszenie czy duża kampania? To zależy. Jeśli strony wykonuje jedna osoba, wystarczy ogłoszenie, ale jeśli nad stroną pracuje sztab specjalistów to może ono nie wystarczyć. Kampanie reklamowe zazwyczaj kosztują, ale w perspektywie inwestycja taka dość szybko się zwraca. Elementem takiej kampanii może być zlecenie pozycjonowania własnej strony www. W rezultacie pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania może przynieść całkiem duże dochody. Zwłaszcza, jeśli chcemy wyjść „na Polskę”.

Jeśli jednak nie jesteśmy wysoko w wyszukiwarce, musimy pomyśleć, w jaki inny sposób zdobyć zlecenie. Jedną z możliwości jest np. telefonowanie do firm, które nie mają strony www i próba ich przekonania, że takowej potrzebują. Taka metoda czasem tylko przynosi spodziewane rezultaty. Więcej stracimy na telefony niż warte będzie jedno zdobyte zlecenie… Łatwiejszym sposobem jest odpowiadanie na wszelkie oferty pojawiające się w internecie. Gdzie ich szukać?

Na przykład na giełdach zleceń. Są to specjalne serwisy aukcyjne, na których można zlecać różnego rodzaju usługi. Oczywiście firmy (osoby), które licytują daną ofertę muszą korzystnie przedstawić swoją propozycję ewentualnej współpracy. W licytacji wygrywa ten, kto da najniższą cenę – tak jest zazwyczaj. No, ale cena to nie wszystko. Zazwyczaj firmom zlecającym zależy i na czasie i na pieniądzach, czyli jednym słowem ma być „SZYBKO I TANIO”. Czasem jest to wręcz niemożliwe.

Na aukcjach możemy znaleźć zlecenia z zakresu budownictwa, edukacji, marketingu, opieki nad dziećmi, GSM, motoryzacji, informatyki czy nawet przepisywania tekstów. Wybór jest ogromny. Konkurencja również. Można jednak próbować przekonać potencjalnego klienta, że to właśnie nam powinien zaufać. To trudne zadanie, gdyż np. zlecenia na projektowanie stron internetowych przejmują zazwyczaj osoby nie mające firm i oferujące tym samym śmiesznie niską cenę. Przecież strony www nie powinny kosztować 250 złotych! (mówię tu o najprostszej wizytówce). Ktoś niedawno stwierdził, że dobra strona, profesjonalnie wykonana nie powinna kosztować mniej niż 1500 zł. W pełni się z tym zgadzam. A strony z samodzielną aktualizacją treści (tzw. systemem CMS)? To koszt ok. 2000 zł netto. Wydatek ponoszony raz, korzyści na zawsze. Nie musimy się wówczas martwić zmianami na stronie, szukać firmy, która to dla nas zrobi – aktualizujemy wszystko sami, szybko i prosto, jak pisanie w Wordzie :))

Tak więc szukajmy, szukajmy i jeszcze raz szukajmy. Jeśli znajdziemy będzie to nasz mały sukces :)

Firm projektujących strony www jest bardzo dużo – od najmniejszych, jednoosobowych, po całkiem duże. I każda musi się z czegoś utrzymać. Najprostszą drogą do pozyskania klienta jest reklama w internecie. Zwykłe ogłoszenie czy duża kampania? To zależy. Jeśli strony wykonuje jedna osoba, wystarczy ogłoszenie, ale jeśli nad stroną pracuje sztab specjalistów to może ono nie wystarczyć. Kampanie reklamowe zazwyczaj kosztują, ale w perspektywie inwestycja taka dość szybko się zwraca. Elementem takiej kampanii może być zlecenie pozycjonowania własnej strony www. W rezultacie pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania może przynieść całkiem duże dochody. Zwłaszcza, jeśli chcemy wyjść „na Polskę”.
Jeśli jednak nie jesteśmy wysoko w wyszukiwarce, musimy pomyśleć, w jaki inny sposób zdobyć zlecenie. Jedną z możliwości jest np. telefonowanie do firm, które nie mają strony www i próba ich przekonania, że takowej potrzebują. Taka metoda czasem tylko przynosi spodziewane rezultaty. Więcej stracimy na telefony niż warte będzie jedno zdobyte zlecenie… Łatwiejszym sposobem jest odpowiadanie na wszelkie oferty pojawiające się w internecie. Gdzie ich szukać?
Na przykład na giełdach zleceń. Są to specjalne serwisy aukcyjne, na których można zlecać różnego rodzaju usługi. Oczywiście firmy (osoby), które licytują daną ofertę muszą korzystnie przedstawić swoją propozycję ewentualnej współpracy. W licytacji wygrywa ten, kto da najniższą cenę – tak jest zazwyczaj. No, ale cena to nie wszystko. Zazwyczaj firmom zlecającym zależy i na czasie i na pieniądzach, czyli jednym słowem ma być „SZYBKO I TANIO”. Czasem jest to wręcz niemożliwe.
Na aukcjach możemy znaleźć zlecenia z zakresu budownictwa, edukacji, marketingu, opieki nad dziećmi, GSM, motoryzacji, informatyki czy nawet przepisywania tekstów. Wybór jest ogromny. Konkurencja również. Można jednak próbować przekonać potencjalnego klienta, że to właśnie nam powinien zaufać. To trudne zadanie, gdyż np. zlecenia na projektowanie stron internetowych przejmują zazwyczaj osoby nie mające firm i oferujące tym samym śmiesznie niską cenę. Przecież strony www nie powinny kosztować 250 złotych! (mówię tu o najprostszej wizytówce). Ktoś niedawno stwierdził, że dobra strona, profesjonalnie wykonana nie powinna kosztować mniej niż 1500 zł. W pełni się z tym zgadzam. A strony z samodzielną aktualizacją treści (tzw. systemem CMS)? To koszt ok. 2000 zł netto. Wydatek ponoszony raz, korzyści na zawsze. Nie musimy się wówczas martwić zmianami na stronie, szukać firmy, która to dla nas zrobi – aktualizujemy wszystko sami, szybko i prosto, jak pisanie w Wordzie :))
Tak więc szukajmy, szukajmy i jeszcze raz szukajmy. Jeśli znajdziemy będzie to nasz mały sukces :)